درمان خود ارضایی
1-تلقین به خود در مورد پیامدهای بد جسمی ،روحی ، معنوی و علمی به عبارتی ایجاد رعب در خود کردن به اینکه با انجام این کارها عرش خداوند می لرزدو.....
2-توسل با مراتب خاص خودمثلا نذر کردن که انسان مجبور به ترک شود
3-تقویت اراده
4-نفی وسوسه های شیطان
5-ذکر اذکار مخصوصه مانند "لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم"یا استعاذه یا خواندن بعضی از سورهای قران مانند انشراح و...
6-پر کردن اوقات بیکاری
7-مصرف کردن انرژی با ورزش ، انجام کارهای مفید ، اشتغال به کارهای فیزیکی
8-حفظ کرامت وشخصیت
9- توصیه به ازدواج برای کسانی که شرایط آن را دارند بهترین حالت است وانشاالله خداوند روزی همه مجردین وبه خصوص وبلاگ نویس های مجرد
پیشاپیش منتظر نظرات سازنده شما هستی
عوامل خود ارضایی
1-بحث اعضای بدن که نقش به خصوصی در تحریک غریزه دارد مثلا اگر ما بحث ها وگفتگوهای در رابطه با غریزه را شنیدیم ،دیدیم ،لمس کردیم ویا مطالعه کردیم خصوصا خواننده ویا بیننده ی آن، فرد جوانی باشد در بُعد غریزه جنسی ، تحریکات وبازتاب هایی در پی دارد
پس پیشگیری در بُعد حواس را اگر کسی انجام داد مصونیت بیشتری دارد
2-بحث جوانح ، اینکه در روایات آمده است از نامحرمان برای محارم تعریف نکنید به خاطر اینست که بر روی فکر آنها تاثیر گذار است
3-بحث تغذیه ، بعضی از خوراکی ها برای بعضی افراد (جوانهای در راستای بلوغ) زمینه تحریک را بوجود می آورد برای حل مسئله باید انسان شناخت هایی در مورد تغذیه پیدا کند مثلا انواع معجون ها یا موز چون انرژی زا هستند اگر این انرژی ها به طور فیزیکی مثل ورزش کردن تخلیه نشود از طریق فکری به طریقه جنسی تخلیه می شود(در همه افراد یکسان نیست )
4-پوشیدنی ها که در بعضی مواقع رنگ ،سایز ، نوع مشکل ایجاد می کند
5-مسئله تنهایی که در روایا ت سفارش شده است در منزل تنها نباشید یا در حمام، زیاد نمانید پیامبر اکرم (ص) در مورد استحمام فرموده اند از کمترین وقت برای شستن خود استفاده کنید زیرا حمام محیط آماده ای برای انحراف است زیرا ابتدا تحریک فکری بعد عضوی بعد لمسی وبعد انحراف وگناه
پیشگیری خود ارضایی
بحث درمورد پیشگیری غریزه ی جنسی وسمت وسودادن به طرف خداوند است ودرصورت عدم پیشگیری ناخواسته به سمت انحراف کشیده می شود
1- از موارد پیشگیری، آگاهی ها ودانش ها است که در صورت آگاهی داشتن مثلا به روابط و حد ومرز دوستیها روابط قوم خویش ها و.....مبتلا به چنین دردی نمی شود.
2- شاید یکی دیگر از موارد انحراف،خواندن بعضی روزنامه ها،بعضی مجلات و...
3- یکی دیگر از موارد ندانستن های شرعی است یعنی رعایت حدود شرعی مانند مصافحه، معانقه، ملابسه و...به عبارتی علم داشتن به حالت طرف مقابل و همانگونه با او برخورد کردن
4- خود نمایی وخود آرایی نکردن برای دیگران چه آرایش ظاهری چه آرایش گفتاری
5- پر کردن خلاهای عاطفی ودرونی در خود افراد
6- در مورد ارتباط های جسمی مانند بوسیدن که در روایات فقط محل سجده سفارش شده است اما دیگر جاها مانند گونه ، لب وموارد دیگر سفارشی به آن نشده است
7- حل مسائل اختلافی در خانواده
8- عدم گوشه گیری وانزوا که خیلی گناه ها و مخصوصا همین امر از تنهایی و احساس امنیت کردن هاست
آثارخود ارضایی
2-رنگ پریدگی در این گونه افراد موج می زند.
3-چشم های اخته ، نگاه تیز نیست ،بی حال وافسرده هستند.
4-کم خونی
5-تورم غدد
6-تورم مجاری ادراری
7-زود انزالی در پسران بعد از ازدواج
8-صدا کردن مفاصل در بلند شدن ها وحرکت ها
9-خواب افتادن پا و دست
10-سردردهای بالای ابرو،سوت کشیدن سر
11-سر گیجه
12-آسیب دیدن بکارت زنان/ عقیم شدن مردها/ کم شدن اسپرم و امکان نازایی دختران
13-بد ارضایی
14-عدم التذاذ در ازدواج
15-تنفر از آمیزش
16-ضعف درسیستم شنوایی ، بینایی واعصاب
17-لرزیدن اعضا(پلک ،لب،دست و گونه)
18-کم اشتهایی
19-مشکلات مثانه، گوارشی و کیسه منی
اما دربعد روحی
1-حالت گوشه گیری وانزوا،عدم بی ارادگی،تنفر،عدم تاثیر در جامعه
2-استرس و اضطراب
3-آشفتگی درخواب
4-تخیل و خیال پردازی
5-احساس ناامنی،دلهره و ترس
6-افت ذهنی ،افت در حافظه
7-نفاق ،کم شخصیتی
8-زود رنجی ،زود متاثرشدن
9-اختلاف در خانواده
10-افزون طلبی در ازدواج
نکته:بعد از دراز مدت دوست داشتن به ارتباط با همجنس
شناخت و ابعاد خود ارضایی
انرژی هایی که درون انسان وجود دارد اگر جلوی آنها گرفته نشود ضررهایی در پی
دارد.هرگناهی دارای مراتبی است که درابتدا انسان مبتلا به گناهان کبیره نمی شود یعنی
ابتدا کاری را انجام می دهد که مباح است بعد کار کراهت دارتا حد اعلی، بعد یک گناه صغیره،
بعد تبدیل به گناه کبیره، بعد گناه نفسی و درانتها به دیگران سرایت می کند دراین اینجا تبدیل
به ارتکاب ماندگار می شود به قول روایات سنت سئیه می شود.
بحث خود ارضایی ومراتب آن یکی از بحث هایی است که چنین فرایندی دارد.
که بابا طاهر شعر خوبی در همین راستا دارد (زدست دیده ودل هر دو گریان هرآنچه
دیده بیند دل کند یاد) گاهی دیدارها زمینه ساز افکارها وپندارهاست که درروایات آمده است
"النظر سهم من السهام ابلیس" خود نگاه زمینه سازانحراف ، سلب توفیق و...می شود.
دیدن زمانی که تبدیل به لذت گردد حرام است مانند دیدن آلوی ترشی که نه لمس شده ونه
خورده شده فقط صرف تصور ودیدن آن باعث راه افتادن بزاق می گرددحتی دربعضی افراد
تنش فیزیکی به وجود می آید. همین طور در بعد معنوی این مسئله قابل طرح است که بعد
از دیدن یک لذت حرام ابتدا غدد کیسه منی شروع به ترشح می کند و درصورت عدم پر بودن،
از فکر و استخوان و سائراعضای بدن ترشحات خودرا می گیرد وشروع به ترشح می کندو
بعد تبدیل به صورتهای مختلف انحراف می شود مانند نعوذ ، احتلام و....می شود واین نوع
ارضا شدن از طریق چشم،یک ارضای کاذبی نام دارد.
2-از طریق گفتگوچه حضوری چه تلفنی یا مکاتبه خواه تصویری خواه هنری به صورت شعر،
داستان ،قطعه ادبی وموارد دیگر.
شاید درگفتگوها درمرحله ی اول هدایت دیگری باشد اما درمراحل بعدی تبدیل به انحراف خود
شخص می شود
(همان طور که متاسفانه در میان بعضی ازدوستان مذهبی رخ می دهد ) در روایات آمده است
که زن ها درهنگام گفتگو نباید صدایش رانرم کند یا در بلند شدن نامحرمی از مکانی ،دراین جا
سفارش شده است که نباید بلافاصله به جای او نشست. بعضاً این وسوسه ها دربین
افرادی پدیدار می شود که چنین تصور می کنند ما دو نفر در حال گفتگوهایشان خیلی باهم
رفیقیم یا خیلی باهم فامیل هستیم و شیطان در مااصلاً نفوذی ندارد مگر این افراد قصه عابد
بنی اسرائیل را نشنیده اند که وقتی زمان ومکان خاصی پدیدآمدچه ننگی را به بار آورد(ابتدا
نگاه حرام،بعد تجاوزحرام،بعدقتل حرام ،بعد کتمان حرام، ودرانتها محاکمه شد)
انحراف می شود. دادن هدیه مرتبه ای از لذت است واین تبادل هنگامی که به لذت جنسی
تبدیل شد یکی از مراتب گناه یا کراهت حمل می شود.
درصورت عدم مراعات مراتب فوق،این مسئله تبدیل به گرایش هم جنس می شود یعنی به
صورتی مبدل می شود که گاه با راه رفتن ها درکناردوست مورد علاقه خود، یا با پوشیدن
لباس یکدیگر، یا باشوخی کردن هاو.... فرد یک حالت انحرافی در او پدیدار می شود و گاهی
اوقات تبدیل به خود فروشی می شود
این مباحث مانند وارد شدن یک میکروب به داخل بدن فرد 80کیلوی است که او را ازکارمی
اندازد.
منتظر مباحث بعد باشید